Sant om vem som bidrar till alkoholkonsumtionen

Elin Lundgren har skrivit ett mitt-i-prick-inlägg om vem det egentligen är som bär ansvaret för att folk dricker för mycket. De flesta anser ju att ingen har det ansvaret, "Inte jag iaf".
Klockrent skrivet. Hela inlägget här och utdrag här:
Jag har pratat med tjejtidningar som skriver förhärligande om alkohol och fest. De svarar:
-Det kan inte bara vara vårt fel att unga människor dricker.

Jag har pratat med många i mitt parti om att inte bygga sociala aktiviteter på alkohol. De svarar:
-Men det spelar väl ingen roll vad vi gör hos oss?

Jag har pratat med butiker som slarvar med åldergränser på folköl. De svarar:
-Det är inte vårt fel att unga dricker.

Jag har pratat med bryggare. De svarar:
-Vi tar stort ansvar för att människor ska dricka ansvarsfullt.

Jag har pratat med restauranger som slarvar och överserverar. De svarar:
- Det är inte hos oss som folk blir alkoholister

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback