Betygshets

Jag har skrivit en uppsats som jag är nöjd med.
Examinatorn vill ge mig ett D, jag vill ha ett C. Jag har fått anvisningar om vad jag ska göra för att kunna få ett C men ingen kan ju lova något. (betygsskalan är A-E där A=MVG, B=VG och C-D-E=G)
Ingen annan kommer bry sig om mitt betyg, jag kommer inte få fler jobb för att jag får ett C, jag kommer inte bli discvalificerad från masterprogram utan att C. Typ ingen arbetsgivare kommer läsa min uppsats och knappt ens kolla på betyget (det kommer vara andra meriter som tar mig någonstans i det här livet)
Men! För min egen skull och för all den tid jag lagt på den här uppsatsen under hösten så vill jag ge mig själv ett C. Då vill jag kämpa lite till för att ge mig den bokstav jag tycker att jag är värd. Samtidigt som det egentligen inte ger någonting. Vad gör det för skillad om jag försöker lite till, kämpar lite hårdare och pressar mig själv lite mer?
Jag snackar med några som förstår, som håller med, säger att jag inte alls behöver göra mer men de vet båda att jag hade sagt samma råd till dom och dom hade gjort samma sak som mig. Alltså försökt göra det lite bättre. Ingen lever som dom lär.
Jag mår inte dåligt, det finns tid att fixa om i helgen det är mest bara typiskt att betygslivet är såhär!

Kommentarer
Postat av: ingla

På min tid kunde jag bara få VG, G eller IG. En till dig mycket närstående person (BJ) sa klokt, får du ett VG har du lagt ned för mycket tid. Och hur mycket jag än vet att hon har rätt, så grämer mitt G mig. Så kör hårt Linda!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback