Klassåterträff

I lördags var det klassåterträff, 10 år sedan vi gick ut högstadiet. Vännäs hade bra uppslutning på folk, levererar som vanligt. Reflektioner
  • Många har fått barn
  • Många bor kvar eller är tillbaka i Vännäs
  • Förvånansvärt många var lite runda, framförallt killar
  • Jag pratade med folk jag ignorerat när jag sett dem på stan bara för att hela upplevelsen bygde på att just prata med varandra
  • De som inte var där var troligtvis (genrellt sett) de som inte trivdes i högstadiet/i klassen på högstadiet
  • Många verkar uppleva mitt liv som hektiskt och framgångsrikt (mestadels baserat på statusuppdateringar)
  • Jag kom ihåg vad alla i min högstadieskola hette
  • Många av grupperingarna som fanns då, finns kvar idag trots att vi inte umgåtts på 10 år
Jag saknar mina 86:or (framförallt mitt gymnasiegäng) väääääldigt mycket. Jag önskar att jag fick träffa alla minst en gång i månaden, nu är det knappt en gång/år som majoriteten är samlad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback