Villkorslöst

Vissa dagar kan jag sitta med min att-göra-lista och tänka att jag gjort allt. Fråga mig vad jag borde göra nu, jag är ju "klar". Men nej, världen är inte nykter än så det måste finnas saker kvar att göra. Vissa dagar kan jag sitta på kansliet och då fullständigt väller sakerna över mig som jag borde göra, ta tag i och styra upp. Ibland är jag inne i ett mode där att allt går bra, jag hinner med det jag vill göra och det går i ett okej tempo för vad jag förväntar av mig själv. Och ibland så inser jag hur mycket jag inte kommer hinna, hur mycket jag önskar att jag hann och orkade med. Jag älskar verkligen mitt uppdrag och skulle nästan kunna dö för UNF och jag hatar att jag inte är fullkomlig och kan göra allt allt allt. Fattar att det är omänskligt men vill ju ändå göra maximal skillad. Så tänker jag att det bara är ett år kvar på mina 6 år i förbundsstyrelsen och att jag inte hinner något på den tiden. Och sen tänker jag att det ju för fan är 15 månader och på det hinner man faktiskt jättemycket. Så jag sätter igång igen och trummar på för att göra världen lite mer nykter varje dag. Och jag älskar det. Villkorslöst.

Kommentarer
Postat av: Isabel W. Sörensen

Så jävla bra


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback