Titanic 3D

Så många moments på en kväll. Titanic är lite fängslande som alltid. Har sett filmen många gånger och kan storyn utantill. Leo och Kate spelar makalöst bra hela filmen igenom. Själva 3D-effekterna var inte något märkvärdigt men att se filmen på bio är alltid nice. Här är min favoritscen.
Vid ett tillfälle säger Rose att livet är orättvist och hennes mamma säger att såklart är det det, vi är ju kvinnor. Spontant tänker jag, va skönt, vi har verkligen gått frammåt. Nu är orättvisorna i alla fall inget vi accepterar utan ifrågasätter även om de fortfarande är ett faktum. Men så tänker jag om. Det finns sjukt många kvinnor som tyvärr inte förväntar sig att ha samma förutsättningar män. Ett problem som alla bär ansvar att förändra, inte bara kvinnorna, inte bara männen.
Jag och Lisa i våra najsiga brillor
Så fina och ibland är jag lite avis på dem, alltså i delar av filmen. Undra andra delar är jag inte det. Av förklarliga skäl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback