Nya sedlar

Vad tycker ni om de nya sedlarna? Jag tycker de känns moderna och snygga. Lite EU-touch och tydliga skillnader mellan dem. Kul med en tvåhundring.
Kul med varannan tjej, är de inkvoterade? Finns det en anledning till att en man är på 1000-sedeln som ett bevis på vem som när allt kommer omkring ändå är det första könet? Undrar hur de tänkte när de valde vem som skulle vara på vilken. Astrid för att många barn har en tjogor eller för att hon är minst känd av de som valdes ut. Är Dag på 1000-sedlen för att han är vårt största namn? Slutsats blir att många av våra namn är personer som är kända för kulturella prestationer, intressant tycker jag!
Vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: Linda

De är verkligen snygga! Vill ju bara ha en Greta Garbo-lapp nu! :)



Jag har utmanat dig:
http://reaktionista.blogspot.se/2012/04/elva-fragor.html

2012-04-25 @ 11:47:43
URL: http://reaktionista.blogspot.com
Postat av: Sten

Jag tycker det är kul att dom har lappland på 1000kr sedeln, lappland täcker ju ändå 25% av Sveriges yta. =)



Snyggaste nya sedeln är dock 100-lappen med Greta! =)

2012-04-27 @ 09:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback