39 dagar, hästar, idol, hundens ö och advent

Jag har nån form av ledighet. Jag räknar dagarna och inser att om 39 dagar ska uppsatsen lämnas in. Då har jag klarat av den här hösten och insett att min arbetskapaceitet är större än vad jag trodde. Skönt!
Igår käkade jag med hästSandra som är på besök för att se Globen Horse Show. Här om dagen gick jag förbi en ridskola med Lina. Suget är enormt och kanske ska jag snegla in på någon hemsida och ge mig själv en julklapp för 6000 kr. Det är nämligen vad det kostar att rida en termin.
Jag såg på idol igår och blev jävligt förbannad på Alexander Bard. Varför mobba Robin? Han får vilja ha en tjej i finalen hur mycket han vill men man behöver faktiskit inte såga den enda killen som är kvar för att han inte har det kön som passar Alexander. Han kan hylla tjejerna och hålla käften när det gäller Robin. Moa sjöng fint till sin bror som storböla. Sången tillängnades honom och deras hund som de tagit bort, James Blunt Carry you home. Jag börjar bli gammal och snyftar lite jag med.
Idag har jag och Lejben varit på hundens ö. En man kom fram och sa att han tyckte jag hade bra pli på hunden. Känns kul. Vi har passerat två katter idag utan att anfalla. Framsteg.
Det är första advent och jag ska dricka glögg till filmen ikväll. Jag pyntar inte så mycket men lägenheten fylls med ljus, två adventsljusstakar och nya rödrutiga kökshandukar som jag fått av bror. 
Fördelen med treglasfönster är att det blir trippelt så många ljus!
Nu tacos med fina Patrik och sen filmtajm med gogo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback