Vardagslivet

Jag fick som jag ville igår med både hoppträning och firande av Helena. Båda två var fantastiskt roliga och givande.

Idag har jag varit på en workshop "att formulera genuskompetens". Låter flummigt men var väldigt nyttigt. slutsats: Jag kan sjukt mycket saker o även om det inte känns som jag lärt mig något under mina 2.5 år på universitetet så har jag det om jag bara tänker efter lite.

Nu har jag precis bakat en vinbärskaka till kvällens tjejfika och tankarna snurrar kring vardagsjämställdhet. Ibland vill jag bara kopiera en randommänniska och sätta in i flera olika vardagsliv och studera skillnaderna på hens utveckling i förhållande till de hen har kring sig. Åh, varför är alla människor unika?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback