Att leva med en hund i samhället

Om min hund morrar för att folk kommer för nära, då är det fel på min hund.
Om en okänd person på gatan kommer fram och ger någon en kram, då är det fel på den personen.
Om min hund bajsar vid cykelbanan och jag inte plockar upp efter mig då är det fel på mig.
Om en person lämnar en ölflaska vid cykelbanan är det ingen som bryr sig.
Om min valp blir rädd och skäller när någon kommer runt hörnet då är min hund farlig. Den är ju en rottweiler.
Om min dotter skriker till av rädlsa när någon kommer runt hörnet då är det helt naturligt.
Om en liten hund hoppar och skäller då är den mest söt.
Om en stor hund hoppar och skäller då är den livsfarlig.


Eller?

Kommentarer
Postat av: vidar

Ja.

Postat av: Kamilla

Nä! Små hundar som hoppar och skäller är som små djävular, typ... De ger sig ju aldrig.

2009-05-24 @ 12:39:54
Postat av: Marina

Det har du helt rätt i. Sjukt om man tänker efter "/

2009-05-24 @ 12:52:37
URL: http://qute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback