Läsaläsaläsa

Det här med att skriva blogg i punktform kanske ska bli min nya grej
  • Lejba vägde idag 18.5 kg. 6.5 kilo mer än vad hon vägde för en månad sen, med andra ord. Hon växer precis som alla andra säger även om jag o Jonas verkar vara lite blinda.
  • Dagens kurslitteratur har bland annat innehåll följande: "Den kristna kvinnan ska vara passivt lagd, hon ska vara positiv, mjuk, villig att ta emot, öppna sig, men hon ska inte vara... En del gånger då hon legat under mig, har hon liksom hävt yp underlivet mot mig, förstår du? Det kan inte tolereras. Som om hon söker upp mig. Så då tar jag och håller henne nere, och så vänder jag på henne, och så tar jag henne bakifrån i stället, för det tycker hon inte om. För då får jag liksom understruket att det är jag som bestämmer hur. Men hon får ju vad hon ska ha, hon får ju in mig i sig, och det är ju det som är det bibliska." Ur Gud och alla andra Karlar av Eva Lundgren. Texten är tagen från en av intervjuerna med män som misshandlat sina kvinnor. Visserligen är männen kristna och använder Gud på ett väldigt konstigt sätt men se inte religionen som orsak till misshandeln. Det skulle lika gärna kunna vara en annan man.
  • Idag har jag suttit still 80% av min vakna tid.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag tror att du och jag har samma typ av kurslitteratur just nu. jag har just läst 200 sidor våldtäktsskildringar och jag känner mig typ spyfärdig...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback