Det rör på sig

Nu har vi lämnat lägenheten och det känns helt okej. Vi bor i Jonas gamla rum hos hans föräldrar med alla grejer i 15 flyttkartonger intryckta i bastun och väskor med kläder överalllt. Lite kaos i början men nu känner jag att kontrollen är tillbaka.
BL är på golfturne och vi ska vara ifrån varandra i 12 dagar. Sen väntar två veckor tillsammans och sen kommer den efterlängade augusti då jonas är bortrest 80% av dagarna och jag ska bo i umeå/sthlm o styra upp en ny FS.

Kongressen börjar på måndag, galet att den äntligen är här, men helt sjukt att det var två år sedan jag blev invald i FS och numera är typ 10 dagar innan jag är vice ordförande. Om allt går som det ska. Jag är inte orolig!

Idag har Emma, Frida och Ida varit och ridit. Vi lekte att jag var anställd av länsstyrelsen och hade dagridläger för unga tjejer som hade problem med missbruk, kriminalitet och för mycket attityd. Jättetrevligt var det. Sen kom Jossan till snårtjärn och vi åt gofika!

Nu ikväll har jag varit huspysslig och vattnat landet och styrt upp. Och sett Mona Sahlin hålla tal på almedalsveckan. Hon gjorde bra ifrån sig. Dagens tumme upp är EU som bestämt sig för att knöliga morötter och böjda gurkor även ska godkännas till försäljning. Den här regeln tror jag vi kommer kunna förstå på något sätt om 15 år. Jag kan iofs inte förstå det över huvudtaget. Nu ska jag sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback