Rottisuppfödare

Jag och Jonas ska köpa hund. En rottis. Jag hade inte tänkt blogga om det förrän allt var helt klart och den lila tjejen sitter och viftar på svansen. Men nu måste jag för jag håller på att få ett vredesutbrott.
Försök 1: Timrå, trevliga föräldrar till valpen. Allt verkade frid och fröjd tills det visade sig att den inte var reggad i SKK utan i HR vilket är en oseriös valpfabrik enligt alla som är insatta
Försök 2: Sundsvall, 7 valpar var bokade innan de ens var födda
Försök 3: Arvidsjaur, underlig kvinna som inte släppte in oss i huset, som inte förstått att valparna måste vetrinärbesiktas innan leverans och som var allmännt seg och ointresserad av att sälja sina sex valpar
Försök 4: Stockholm, efter besök och träff av både matte, hundmamman och valparna kändes allt bra och vi lovade att ringa tillbaka dagen efter. Nu har det gått en vecka sen jag var där och jag har smsat, ringt varje dag, lämnat meddelande på mobilsvarar, ringt på hemtelefonen, ringt från jonas mobil och ring från skydda nummer utan framgång. Hennes annons på blocket uppdaterades senast idag.
Alternativ slutsats1: Alla rottweiler ägare är dum i huvudet? Troligtvis inte
Alternativ slutsats2: Vi har väldigt mycket otur? Troligtvis

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Jag känner mig inte dum i huvudet... Men jag är iofs inte uppfödare heller.



Grejen är ju den att det faktiskt är rätt "skitigt" i hundvärlden, vad gäller oseriösa uppfödare och sådär. Ska man ha en vettig hund från en vettig uppfödare får man nog räkna med att det kan ta ett eller ett par år innan man får sin hund. Har ni kollat på Rottrobis? Regga dig på rottis.se och läs lite där så kanske du också får lite tips. Jag tror inte att Blocket är det bästa stället att hitta seriösa uppfödare på...

2009-01-16 @ 00:00:23
Postat av: Kamilla

Har du kollat här, förresten?



marketplace&Itemid=28" rel="nofollow">http://www.rottweilerklubben.se/index.php?option=commarketplace&Itemid=28



Och om du tittar här så hittar du ett telefonnummer för valphänvisning i högerkant:



_1410.aspx" rel="nofollow">http://www.sbk.nu/templates/Dog_1410.aspx

2009-01-16 @ 00:04:15
Postat av: Kamilla

Justja. Jag kommer att bli mycket ledsen om jag inte får tillfälle att träffa valpen när den dyker upp hos er. =)

2009-01-16 @ 00:04:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback