Min alla hjärtans dag

Fredag och lördag har jag spenderat i övik med sportlovslägerledarna. Det är ett bra ledargäng och Lejba har skött sig exemplariskt. Bara en pöl på golvet i hallen, inget gnäll och hon finner sig lätt i situationen med 15 nya personer.

 

Alla hjärtans dag spenderar jag med migsjälv, min knähund Lejba som än sålänge bara väger 13 kg, melodifestivalen och godis. Alla mina vänner är på Tc och min pojkvän jobbar i övik fram till söndag kl 8. 

 

En liten kommentar om melodifestivalen: Vilket uruselt startfält! markolioo var pinsam och oseriös, Lilli & Sussie är föråldrade kvinor i för småkläder och för mycket smink som inte ens sjöng bra och låten var gjort för en 23-åring. Amy är inte söt längre och borde nog sjunga lite mognare låtar, fast jag gillar Amy så jag hejjar ändå lite på henne. I expressen stog det att Månz skulle ha avancerade danssteg. Jag sökte med mina hökögon men tyckte inte att något såg speciellt svårt ut, vanlig fyrtakt. Melodifestivalen verkar numera handla om vilken manlig låtskrivare som får med flest bidrag (det är i princip bara män som är med) och vilka som kan göra mest ickeschlageriga låtar, dålig glamrock ala Europe,countrytrams med överdriven inlevelse och disco. Tonartshöjningen finns iofs med överallt.

 

Jag är inte bitter för att jag sitter här ensam måste jag ändå säga. Även om jag helt klart hellre hade legat i soffan med min prins och glott på SATC. Men jag har ju trots allt fått tre pussar på en parkering idag och det är inte fy skam!!


Kommentarer
Postat av: BJ

Visst är det rätt skönt att ha en hel kväll för sig själv – särskilt med en Lejba bredvid?! Men om du har fler ensamma kvällar kan du alltid höra av dig till oss. Kram

2009-02-18 @ 13:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback