Dagen i presens

Jag går upp klockan sju och hinner sjukt mycket grejer. Jag äter lunch med mammas syster Birgitta, blir bjuden på köttfärspaj. Hittar något som går att mosa i gommen med hjälp av tungan eftersom jag lider av värk i visdomstanden (eller i det hål jag har där tanden ska komma ut där matrester trivdes och infektionen var ett faktum). Problemet fixat efter lite hjälp från syster Monica och lite bakteriedödandemedel från apoteket. Tar körkortfoton eftersom jag tappat bort mitt körkort. Passet borta bland allt flyttande. Jag blandar fil och hallon till frukost imorgon, nattåg ikväll. Fixar med facket, a-kassan, försäkringskassan. Måste man bli vuxen? Masserar jossan i parken medan Lejba leker i vattnet. Fixar mera inför arbetsveckan, snart är det dags. Jag längtar så. Skypar med BästSara och allt känns så nära igen. Tvättar kläder som torkar i solen. Googlar reklamlåtar och njuter av underbara youtube.com. Strövar omkring, äter krusbär och hittar mitt pass!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback