Improvisation på jobbet

Har jag ett jobb? Eller är allt bara ett uppdrag hela tiden? Jag tror på en mix.

Anlände 07.30 till kansliet, ensam i korridoren. Styr upp sista inför arbetsveckan, hittills går allt som planerat. Sen hände det ett antal oväntade saker och helt plötsligt satt jag och lunchade med Johannes som snart ska åka till Bryssel som politisk sekreterare. Sen presenterar jag kansliet och pratar om UNFs drogpolitiska arbete. Hejja Linda. Inte helt insatt riktigt än men det gick bra. Sen en sväng på stan för akutshopping och en kille från en tidning som ville prata om att unga dricker mindre. Professionell som jag är sa jag att jag gärna svarar på frågor men att jag satt på t-banan och bad han ringa om 10 minuter. Jag gör som mina företrädare sagt att man ska göra :) Akutringer Andrea och frågar vad vi tycker i frågan, har jag missat nåt pressmeddelande? Han ringde upp och vips kom jag med massa smarta svar om att ungdomar har fattat att man inte måste supa som dom vuxna och att det börjar bli häftigt att vara nykter.

Idag har jag gjort en himla massa saker som jag inte alls är van att göra, utmaningarna kommer på led och jag älskar det. Idag har jag växt som människa och det tänkte jag fortsätta göra resten av mitt liv.

Peace!!!

Kommentarer
Postat av: Robert

Way to go Linda! Mediaproffs direkt! :D

2009-08-19 @ 12:09:49
Postat av: Maja.

lät ju riktigt bra det där, faaast dricker verkligen ungdomar mindre?

Postat av: Anonym

Men du är ju bara bäst – jag vill se/höra en cool, mediatränad OCH knivskarp Linda i alla stora medier framöver!!!



Och jäklar vad jag ska skryta för alla mina bekanta då ;-)

Kramis

2009-08-19 @ 22:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback