Påsk

Dagen till ära har jag spenderat på ridskolan för att se lillsyster rida Aggis fantastiskt bra i årets första tävling. Att rida en ponny som Aggis är spännande eftersom hon alltid testar sin ryttare varenda gång man rider henne i ett ridhus eller på någon annan seriös plats, både i dressyr eller i hoppning. Det hon vill veta är, vem bestämmer idag? Är det jag eller du? Svaret är alltid att det är ryttaren som bestämmer, men hon envisas med att utmana och fråga. Tove var iaf jättejätteduktig.

Jag suttit i solen och byggt puzzel för att sedan äta middag med familjen och sen traditionellt leta påskägg. Pappa är vår mästergömmare och gömde mitt ägg i ärtpåsen i frysen. Efter 20 minuters letande fick jag ledtråden: hur nära du än är så kommer det aldrig brännas. haha!

Nu sitter jag här i soffan och ska snart börja packa till Åre, imorgon drar vi! Jag, mamma, pappa, Lisa, Tim, Moa, Tove och Jonas, Tindra och Lejba. Åtta personer och två hundar i en husbuss. Det blir en utmaning.


p.s. I onsdag kom Jonas hem och det är ju helt sjukt vad underbart och supermegahärligt det är att få se honom igen och ha honom så nära, så nära. Min!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback