Fest hos Farmor

Släktfest i Karlstad när farmor fyllde 70 år. Husbussresa med familjen, två pojkvänner och en hund. Gemytligt, mysigt, lite skakigt och en känsla av frihet att kunna gå omkring i 12 timmar istället för att sitta still. Jonas tog över förarplatsen och körde mellan Västerås och Karlstad. Bytte med pappa i farten och klarade av E18, rondeller, korsningar, backning runt ett hörn och parkering av den 13 ton tunga bussen.

Min familj kom en dag tidigare än kusinerna och Jonas blev förvånad när min kommentar "du kommer höra när kusinerna anländer" stämde precis. Släkten Engström är inte diskret, tyst eller lugn på något sätt. Jag gillar dom och önskar att vi kunde ses oftare även om det är väldigt tacksamt att när vi väl ses så är det som att vi umgicks en gång i månaden.

Farmor firades stort och hon var söt och blev rörd. Min farmor är en krutkvinna och precis så som jag ska bli när jag blir farmor.


Kusin Leia är jordens gladaste unge och Farmor är fin


Jonas och jag hade oanade höstväxtsarrangemangstalanger och gjorde konstverk till borden och Jonas är busschaufför.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Där har vi Jonas nya karriär?

2008-11-04 @ 12:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback