Jag lever livet med Indala

Jag är en stressad 22 årig tjej med många bollar i luften. Jag älskar mitt liv, skulle inte byta bort det med någon annan, har en fantastisk pojkvän som finns för mig i alla lägen, rider på min fritid, har stora karriärsplaner och ska förändra världen. Jag engagerar mig minst 15 timmar i vecka i en ungdomsorganisation som för en kamp mot droger, jag har massor med vänner som jag inte hinner med, jag önskar att jag var mer insatt i omvärlden och jag pluggar genusstudier vid Umeå universitet. Jag vill skaffa hund och vill träna mer men orkar sällan, ser på bonde söker fru, prison break och idol varje vecka vilket är den enda tv-tiden jag har, ser framför mig hur jag bor på en gård med två barn, två hästar en hund, min man och bjuder ofta vänner på mat. Jag reser och besöker världens alla hörn, vidgar mina vyer men har ändå en fast punkt hemma i Sverige. Jag är en jävel på att strukturera, organisera och styra upp saker, har järnkontroll på hela min tillvaro låter ingen annan styra mitt liv. När allt klaffar då älskar jag mitt liv. När allt inte klaffar kommer konsekvenserna som ett brev på posten och då är jag varken effektiv, stark eller lycklig. När brevet dimper ner på golvet innanför dörren tar jag upp brevet, läser noga, jag vet vad det står men förmår mig ändå inte att kasta det direkt. Efter genomläsning och efterföljande reaktioner lägger jag brevet i pappersinsamlingen. Hoppas att jag ska ha lärt mig något och att fler brev aldrig ska trilla ned. I måndags kom brevet o igår kväll la jag det i pappersinsamlingen. Nu är jag back on track och precis lika effektiv, stark och lycklig som jag ska vara.

Kommentarer
Postat av: vidar

väl rutet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback