Hemma

Jag har ett problem: allt är hemma för mig. Jag säger "jag ska åka hem" hela tiden o då syftar jag på massa olika ställen. Just nu är hemma: Kollektivet i Tuve, mitt studentrum i masthugget, huset i Tvb, husbussen när vi var i Åre och Jonas lägenhet när jag är i Umeå. Det är såklart skönt att känna att så många ställen är hemma men det blir som ingen ordning. Jag bokar ju resor 'hem' vart jag än ska. Jag flänger rätt mycket, jag tycker om att resa annars skulle jag aldrig palla men varje gång jag kommer hem (då framför allt hem till tuve) så är jag alltid sjukt stressad. Irrar runt i huset, packar upp, läser bloggar, tvättar, inser hur mycket efter jag ligger i skolan, kollar igenom mejlen, fyller på att-göra-listan, läser post, pratar med brudarna i kollektivet om vad som hänt medan jag varit borta osv. Jag vet aldrig vart jag helst vill vara eller vad jag helst vill göra. Jag vill vara överallt och göra allt hela tiden. Allt på samma gång.

Men nu är iaf resan både hem och hem bokad, hem till västerbotten för att sammafatta alla ställen jag ska bo på och resan hem till Tuve. Jag ska maxa och vara med finaste i 12 dagar. ÅH!

Kommentarer
Postat av: BJ

Gick för första gången in på "Om Linda" och ser att du inte gillar att damsuga. Förhoppningsvis menar du dammsuga :-)

2008-03-29 @ 20:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback