Hitta balansen

Varför har inte min hjärna någon mellanväxel? Antingen så går allt i en rasande fart, allt är under kontroll, allt som måste göras blir gjort, allt som är planerat genomförs och inget glöms bort. Eller så kryper jag in i min bubbla, glömmer hela omvärlden, slutar tänka och bara känner. Båda världarna är fantastiska även om jag vet att den första låter hyper, men det är min ordinarie värld och jag gillar den. Jag behöver lära mig att kombinera dem. Att vara hemma med Jonas har varit förknippat med bubblan och inget annat, det har varit våra helger men jag kan inte leva i bubblan hela sommaren. Jag måste lära mig att tänka lite, känna lite, planera lagom o göra därefter. Hur? Jag har varit utan min kalender i nästan en veckan, jag har lyckats dubbelboka mig imorgon o har ingen koll på vad mer för saker jag glömt. Jag tror att jag har sommarlov från UNF, men det har jag inte. UNF finns hela sommaren oxå, jag gillar det men det är nog framförallt där jag måste lära mig att gå på halvfart och inte vara av eller på.

Jag gillar våran bubbla men måste inse att bubblan är vardag. Jag ska vara hemma i minst tre månader och då måste jag lära mig att leva i båda världarna. Sen vet jag att jag kan återgå till bubblan ibland, som tex på fredag då vi ska till sthlm för att gå på foo fighters. YEY! Men den övriga tiden måste jag smälta mina världar samman.

Jag vill ha en sommar av massor med vänner (snälla ni, ni vågar ringa även om jag är i stan hos Jonas, :p), grillningar, utgångar, ridning, sol i tvb, jordgubbar, picknick och kärlek. I helgen har jag varit på ridtävling hela lördagen, fantastiska djur det där. Söndagen spenderade jag på min första golftävling. Det är spännande att vara flickvän, jag gör saker jag aldrig någonsin trodde att jag skulle göra. Jag slutade som caddy, hur sjukt är inte det? Sen var vi på middag hos Jonas föräldrar och så såg vi klart p.s I love you.
Åh jag lever i den bästa världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback