Back to the 90's

Det är viktigt att kunna bjuda på sig själv men det är oxå viktigt att komma ihåg att allt som händer före man är 20 år är saker som hände i tonåren o det behöver man varken ta ansvar för eller vara stolt över. Jag har kollat igenom lite gamla kartonger och hittat saker jag inte kan beskriva i ord så det får bli i bild. Att blogga betyder att man blottar sitt liv för allmänheten, alla kan och får läsa. Genom detta inlägg blottar jag mig som aldrig förr och hoppas att jag ska kunna ge er ett gott skratt o får er att tänka tillbaka på alla de gamla goda minnen som finns för varje enskild fjortis.

Livet började nån gång på lågstadiet med underbara recept. På mellanstadiet tog färgövergånger över allt i mitt livet, allt skulle göras i färgövergångar, till och med faxuellt. Sen var det dags att konstruera och vi bygde en grym bil, här saknas dock hjulen. Oj vilka konstruktörer vi var, 6 meter tror jag den gick.


Recept, faxuellt o en racerbil.

Sen kom högstadiet smygande. Färgövergångarna hängde med o det var dags att gå högstadiet. Det var dags att passa in, förändra sig men inte vara fjortis. Inte så lätt man kan säga. Det var filofaxernas tid och jag o Sara var lika bra vänner då som nu. ♥


Min pärm, inga kommentarer o min underbara filofax o äktenskapsbevis. Sjuk snygga killar hade jag självklart med mig överallt.

Jag hittade lådan med mina första bh:ar, mina desperata push-up bh:ar för att få lite större bröst, o se hur det gick..sillislinda! Kläderna är inget annat än fjortiskläder även om jag absolut inte såg mig som en fjortis, det är nu på senare tid jag insett att vi alla (även den som inte dricker, inte rakar bort sina ögonbryn, inte bråkar med sina föräldrar, inte skolkar eller inte låter killarna köra med en) någon gång i livet måste vara fjortisar.

Det är den ena kreationen efter den andra o hälften av grejerna har jag sytt själv. Sy, det var verkligen min grej där ett tag, jag sydde mycket underliga kläder på högstadiet. Var det inte urringat så var det nåt annat.


1. Egensydda ormbyxor o nån cool topp med snörning, egen design.
2, Savannbyxor o ormlinnet som jag älskade sååå.
3. Ett linne jag tack o lov faktiskt inte använda så mycket.
4. En egenstickad bikini, inspirerad av mami. Den är fortfarande lagom o jag skulle kunna ha den på stranden, men det ska nog mycket till innan jag vågar.

Jag o Jonas har kollat på stuganfilmerna och dom tar verkligen priset på allt jag någonsin gjort i mitt liv. Någon som känner någon som kan göra VHSfilmer till digitala filer?

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ah, när du säger det så var du verkligen färgövergångarnas ansikte! Och den där bilen. Min bil kom max en meter och fick tröstpris.

Jag ska även ta i beaktning att jag ska vicka lagom på höfterna när jag går :D

Och jag kommer ihåg din stickade bikini, gjorde du inte den på tvb?

2008-07-03 @ 19:37:32
Postat av: cecilia

jag älskar "så ska vi vara"! haha gjorde också en liknande sån med en kompis.. fast den gick ut typ på hur man såg cool ut. :) det är inte lätt att vara tonåring :)

Postat av: karåll

det här inlägget är så fantastiskt!

2008-07-07 @ 22:37:53
URL: http://karakl.blogg.se/
Postat av: jori

Du är FÖRJÄVLA snygg i dessa kläder. Vännäsdagarnas klädval, tänk på saken ;)

2008-07-08 @ 21:19:34
URL: http://josefingardestrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback