Brandmän

Igår kom min gamla högstadiebusschaufför på besök, det var trevligt på alla sätt och vis förutom att anledningen till att han var där var för att släcka vårat brinnande garage. Någon sorts skorstensbrand och en hjälte till granne som larmade, en mamma, en pappa och en dotter som försökte rädda det viktiga och lite panik över diseln som stog på baksidan av garaget. Tre brandbilar, åtta brandmän och en polis styrde upp det hela och efter 1.5 timmes arbete var branden släkt, hela plåttaket bortrivet, ena sidan av väggen nedbrunnen, innertaket genomblött och vi andades ut. Nu får vi bara hoppas att försäkringsbolaget är på vår sida. Just brand har det ju varit lite väl mycket av på sistone, först på hotellet i Malaysia, sen på Ålidhem där 200 personer numera är bostadslösa och så nu vårat garage. Idag har jag dubbelkollat min hemförsäkring.

I övrigt var det en lugn julhelg med fina människor med massor av traditioner som upprepades och gjordes om. På julafton åkte vi rissla bakom Lady och jag red barbacka på Aggis. Det var julstämmning.

I mellandagarna har jag varit ledig från alla måsten och blivit sambos med min finaste prins.


Lite garage och pappas marsipanfigur på jul, det jag trodde var ögon var visst ett par bröst.



Kommentarer
Postat av: Jonas

Har faktiskt funderat lite över om du klarat dig undan bränderna där uppe. Skönt att det gick bra även om det är synd på garaget!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback