Det här med lägenhet

Jossan fick en galen ide för nån månad sen, en galen ide som nu blir verklighet. Fast egentligen var det inte så galet, det var bara det att det inte fanns som alternativ i mitt huvud innan. Hursom: Vi ska flytta till en tre på nydalahöjd i Umeå. Vi vet att vi är grymma på att bo ihop, bara det är ju fantastisk förutsättningar. Innan vi fick den på nydalahöjd så har jag varit o kollat på några o varit med om en del underliga samtal. Vad säg om detta:

Husvärd: Hej det är Eva-Marie
Linda: Hej det här är Linda Engström, jag ringer angående din annons på blocket om lägenheten på Mariehem. Finns det möjlighet att få komma o kolla på den imorgon mitt på dagen?
H: Nja, imorgon jobbar jag..
L: Aha okej..
H: Men kan jag lita på dig?
L: Ja det är klart du kan.
H: Va bra, jag lägger ut nyckel i igelkotten som sitter utanför min dörr så kan du gå in o kolla själva imorgon
L: Okej, det låter bra
H: Så kan du ringa efter att du varit där och lägga nyckeln i brevlådan sen när du är klar
L: Okej, då säger vi så.

Vilken underbar kvinna, sjukt naiv men ändå. Jag kollade upp henne på facebook. Facebook är typ hur bra som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback