Utan Internet försmäktar jag i denna värld

68 mejl i inkorgen, 22 mappinlägg att läsa igenom o ingen koll på hur mina vänner mår och vad dom gör. Att vara utan Internet gör mig måttligt handikappad och lite stressad. Jag får massor med perspektiv på vad det kan innebära att sitta i en förbundsstyrelse. Jag har varit på västerbottens DÅM och på Umeå Universitets Hälsodag o varit ölflicka men mest har jag varit i fjällen o lekt i snön.

Åka rakt in i landet o lyssna på bra musik, spana på en snygg chaffis o bo i en stuga utan el första dagen, 30 minuters koktid på en vedspis för att få en halvliter blåbärssoppa, en snösoffa i söderläge -2 grader, strålande sol o vindstilla, snöänglar och kullerbyttor utför en slänt. Skoterlukt som aldrig går ur, en puss på den norska sidan o åka offpist med brädan för att bli uppskjutsad av skotern o göra allt en gång till. Ha frossa o 39 graders feber i två timmar för att sen stå på benen som att inget har hänt, äta glass o almondytårta i sängen o aldrig sluta le. Pussas i en lift, åka i grymma backar o hitta den skönaste snön bland alla fjällbjörkar, fastna av all mjuksnö o ramla mjuk för att balansen är sämst. Känna lugnet, leva i nuet och bara vara trygg.

image326
Jag har gjort en snöängel

image325
Strålande sol, gnistrande vitt och två små lyckliga själar helt ensamma på Boxfjäll.


p.s. JAG KLARADE TENTAN!

Kommentarer
Postat av: jori

Du är bra!
Grattis!
ps. tvivla aldrig på dig själv sådär som du gjorde inför denna tenta. hela min värld rasar ju då.
ses ikväll! tjingtjong!

Postat av: Lisa

ah, it sounds like a great time! I'm happy for you! I've missed your blog and emails, give me update!! love

2008-04-12 @ 21:25:30
Postat av: Sara

Grattis, du är bäst Linda.
Jag saknar dig jätte mycket så vi får se till att prata snart. puss

2008-04-13 @ 13:36:42
URL: http://www.saraingman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback