Shoppande ankrunda och franska killar :)

Idag har vi shoppat i boston. Vi gick hela Newburry street, tittade in i massa affärer, provade lite kläder men hamnade tillslut på H&M. Vad gör man när H&M är billigast och har snygga kläder som passar? Det tragiska är väl iofs att arbetsförhållanderna för alla led kanske inte är så bra. Hursomhelst så hade jag o Lisa en introduktionsrit när vi gick in: 'Jag får handla kläder på H&M fast jag är i Boston och jag får tycka att H&M är bäst". Efter det gick det som en dans med shoppandet. Jag köpte två linnen, två klänningar, två par leggings och en kjol. Hur bra som helst!

Vi åkte på en rundtur med Ducktour i Boston. Koncept: en buss som rymmer 30 pers som kör omkring o visar historiska o andra coola saker med Boston, bussen som oxå är en båt kör sedan ned i vattnet o visar Boston från Charles river, en guide vid namn Sven the Wiking pratade bred amerikanska och sa god dag. Häftligt värre.

Ikväll har vi varit på en pub med fyra franska killar. Jag blev förvirrad av att pussas på kinden med folk jag inte ens skakat hand med men hade väldigt trevligt. Öppenhjärtliga killar som inte drog sig för att ställa frågor och som dansade med alla. Väldigt trevligt. Mindre trevligt är det att inse hur rotad kulturer kan vara, killarna måste bjuda, att tacka nej är nästan oförskämt och att låta tjejen betala nästa gång, nä det gick inte alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback