Allt det bästa händer mig!

Idag har jag varit på introduktionen till min kurs. Vi är 30 personer i klassen det känns skönt. Det är många som frågat vad för kurs jag egentligen ska läsa och jag förstår att folk frågar eftersom jag svarat olika varje gång.
* Internationellt samarbete och utveckling
* Utveckling och internationellt samarbete
* Utvecklingsstudier
* U-landskunskap
* Persperktiv och problemområden.
Efter dagens introduktion har jag fått klart för mig att de bytt namn igen. Det slutgiltiga svarat på vad jag ska läsa är
Globala utvecklingsstudier. Jag verkar ha bra lärare men kurslitteraturen är FET! En av böckerna är på 530 engelska sidor. Men jag hittade alla tre böckerna på biblioteket och har alltså tjänat in ganska många kronor. Jag tog det sista exemplaret av en av böckerna.

Igår irrade jag omkring i Elins lägenhet. Jag var stressad över att inte veta hur jag skulel ta mig från punkt A - D via B och C så jag var tvungen att planera min cykeltur i detalj. Detta kan jag tacka mig själv för då jag idag kom till nyckeluthämtningen 10 minuter innan det var 8 pres i kö.

Jag har kollat in mitt nya rum. Det ser rätt trisst ut men det ska jag nog snart kunna liva upp. Köket är jättefint, jag han hejja på två av mina korridorskompisar och de verkar trevliga. Sen kollade jag in badrummet: Jag har badkaaar! Jag bor fyra minuters promenad från Milli, 10 minuters cyklandes till skolan och 20 till centrum!

Nu fattas det bara att jag flyttar alla grejor till mitt rum, får äta tårtbuffe med mina antropologibrudar och belönar migsjälv med Lejonet och Björnen glass sen är jag göteborgsbo på rikt!

Allt det bästa händer mig. Jag tycker jag har en fin inställning till livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback