Regn

I en veckas tid har solen strålat i Göteborg och varje dag har jag tänkt. "Fantastiskt att bo i en stad där det kan vara tunn-tröja-varmt-väder i oktober." Dessa dagar har varit jättebra ur många perspektiv. Men så idag är det piskande regn och all min motivation är borta. Idag har jag inte fått mycket gjort, inte kunnat koncentrerat mig när jag läst och inte ens fått på mig kläderna. Men man måste visst få ha sånna här dagar ibland oxå. Idag tänker jag bara "Jajust det jag har flyttat till staden där man inte får någon vinter, där det är blött och jävligt." Min geografilärare sa en gång 'När jag var i Göteborg höll jag bokstavligt talat på att frysa ihjäl', tror ha skulle förklara sambandet mellan kyla och luftfuktighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback