Tenta nummer 2

Jag har förhoppningsvis skrivit min sämsta tenta ever. Inte sämsta i form av min prestation utan sämsta i form av lärarens val av frågor. Läraren jag haft under den här kursen är väldigt kompetent men passar absolut inte som universitetslärare. Jag hoppas att hon anting ändrar på hela sitt egna genomförande av kommande kurser som hon ska ha med andra elever alternativt aldrig mer är jobbar som lärare.

Ni ska få ett smakprov för att kunna förstå min frusteration:
1. Vart gjort Che Guevara revolution?
a) Colombia
b) Chile
c) Bolivia
d) Cuba

2. Vem har enligt författaren Nordin (Nordin är författaren till en av våra kursböcker) "vackra händer"?
a) Adolf Hitler
b) Joseph Stalin
c) Idi Amin
d) Pol Pot

3. Beskriv och ge din analys på natiolstatens omvandling.

Fråga nummer 1 är på högstadienivå
Fråga nummer 2 är felciterad då det handlade om "underbara händer". Det var inte Nordin själv som tyckte att denne diktator hade vackra händer utan en annan man i Nordins bok.
Fråga nummer 3 berör 500 år och kan skrivas ur flera perspektiv ekonomiskt, politiskt, socialt, kulturellt, nationalistiskt etc.

På frågan "Hur mycket ska vi skriva på fråga tre?" svarade vår lärare "Skriv hur mycket ni vill, ni får gärna göra egna utsvävningar och analysera fritt"

p.s1 På torsdag är det något sorts krismöte vilket enligt ovan uppenbarligen är helt befogat.
p.s2 Ni får gärna gissa på fråga ett och två, vill dock inte ha några längre utläggningar ang fråga tre :)

Kommentarer
Postat av: Hull

1. D (men han var väl på g i C också?)
2. Jag har för mig att det är B.

Jag förstår verkligen din frustration.

Postat av: karåll

vackra händer! jag dör!

2007-11-07 @ 14:55:16
URL: http://karakl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback