Negativ med anledning

Innan vi akte fran dar hade jag skrivit ett inlagg om mitt exotiska liv i tanzania. om hur glad jag var over allt jag far uppleva. Det inlagget forsvann och nu kanner jag mig inte sa positivt installd till att skriva det igen. kankse kommer det en annan dag.

Arusha
De forsta intrycken har inte varit om basta. Pappan i huset kommenterade min kroppsfigur nar vi satt och at mat forsta kvallen. javligt opassande och jag blev helt paff, visste inte vad jag sklle saga. I morse parade sig tva av hundarna som springer omkring pa garden. De tva andra hundarna (kanske fran samma kull) blev arga och borjade bita de tva parandes hundarna. Alla som har koll pa hundproduktion vet att hanens snopp svaller vid utlosning vilket gor att han satt fast i tiken. ni kan ju sjalva tanka er smarta av att sitta fast i nan annans konsogan samtidigt som tva biter en over hal kroppen. javligt otrevlig syn. jag blir tvingad att saga shikamoo (jag kysser dina fotter) till alla som ar aldre an mig och jag hatar aldershierarkin i det har landet. Till raga pa allt blev jag vaskryckt idag. han lyckdes inte ta min vaska, jag holl i hart men blev sjukt radd. Stog och skakade och gat en stund men nu kanns det okej. det sags att tillfallet gor tjuven. men jag trodde inte oppen gata mitt pa dagen bland massa folk raknades som ett tillfalle.

Arusha ar kallt som maj kan vara hemma i Sverige. Ikvall ska vi ut och dansa och imogon aker vi till moshi for att halsa pa stina och se pa kilimanjaro. jag hoppas pa battre tider framover.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Vilken start på nya stället! Hoppas du hunnit "samlat ihop" dig igen. Jag har också blivit förvånad ibland, på mina resor, över hur mycket det kan skilja i kultur/stämning/inställning mellan två ställen som ligger nära varandra.
Men det gäller här hemma också! Skillnaden mellan Lycksele och Umeå var/är enorm!!!
Var lite mer uppmärksam och kanske en aning försiktig, till du har kommit in i Arusha-livet.
Kram, kram, kram ? och en kram!

2007-06-01 @ 11:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback