Inflammation eller Infektion

Nu ar det synd om mig.
For nan vecka sen fick jag en inflammationsbold pa benet, tror att det var ett vanligt myggbett som jag kliade sonder och som sen blev till en knol. Da tankte jag att detta bara var nagot jag hade for att ha sympationt med min syster Lisa hemma i Sverige som oxa hade en inflammationsknol. Men nu kan ag inte langre skylla pa att det ar av sympati som denna knol infann sig.

Den knolen tomde jag iaf efter manga om och men pa var (painoch den ar lakt. For nagra dagar sedan upptackte jag en pa laret/rumpan som jag oxa tomde pa var. (pain) i samma veva blev tre myggbett till tre inflammationsknolar, alla vid insidan av benet vid fotknolen. Gunnar har pa kontoret radde mig att lagga pa jod vilket resulterade i: en timmes outhardlig smarta, en timmes gratande och hud som dog och frates sonder (storlek: 5-krona).

Jag vill inte ata antibiotika och jag vill inte att nan lakare ror eller klammer dessa bolder pa var utan bedovning. Jag hatar smarta och jag vet att det kommer gora ont att ga till sjukhuset. Jag hatar att jag inte kan prata svenska och krava bedovning. Jag vet att jag bara kommer vilja grata om jag hamnar i nat javla undersokningsrum och en lakare som sager att jag maste oppna dessa bolder men att bedovning ar onodigt.
Da har jag hellre ont i en vecka till och later kroppen laka ut dom har inflammationerna sjalva.

Nar andra fran Sverige far magproblem, yrsel, malaria, huvudvark eller nagra andra vanliga symtom sa far jag infektioner. Jag vet att kroppen maste rensa ut bakterier nanstans och jag ar anda tacksam over att kroppen gor det pa en gang, men maste det gora sa ont? Dessutom klivar min tatuering sa jag avlider. Jag har nu kliat sa mycket att hudsackarna blivit inflammerade och jag borjar undra om jag inte har en serios infektion i kroppen. Min fot ar varm och svullen. Jag vet att jag kanske borde ga till sjukhuset men jag vill inte, allt tyder ju pa att min kropp inte ar stark nog. (Fast det ar inget jag kan erkanna. Jag ar alltid stark och jag ater ju lifestreemkapslar)
Jag valjer att inte lagga upp nagon bild pa det oppna saret

Det enda problemet ar: Jag kan typ inte ga.


***
Kortlek
***


Kommentarer
Postat av: stina

du. är. dum. i. huvudet.
Nu går du till något, någon på en gång.. små sår och fattiga vänner ska man inte förakta.
Det där kan gå riktigt illa LInda. Skärp dig. gå nu.
saknar dig.

Postat av: Anonym

Har'u tatt ett AIDS-test?

2007-05-06 @ 00:00:51
Postat av: mamma tina

kl.är 2.30 och festen är slut,(allt var jätte bra för utom att du saknades) vill ändå läsa om dig för A-C hade läst.Vad jag lider med dig.Hoppas att det löser sig snart,vad göra annars?
älskar dig kramar mamma

2007-05-06 @ 02:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback