Kwa nini?

Varför har jag fortfarande ont i halsen? Vi har haft valpdop så nu har alla både en egen färg och ett namn. Varför är jag 21 år? I nattens dröm skulle vi måla mönster på en vägg och när det blev fel grät jag i flera timmar, kwa nini? Vill jag ens flytta till Göteborg, är jag kvar i nån det-har-jag-ju-alltid-velat-göra-fas? Pepp mottages. Kanske borde jag bara gifta mig, skaffa barn, köpa valpen Timjan och aldrig se tillbaka. Varför vill jag så mycket? Pappa säger att jag håller på att bli vuxen eftersom jag inte kan sova på morgonen. Vad vill jag? Livsångest.
Hej jag heter Linda och är 21 år. Det här är min blogg och jag skriver precis vad jag vill.


I Tanzania pratade jag och Trizah om våra ålderdomshem. Hon tyckte såklart det lät helt absurt att vi skickade våra gamla på hem istället för att låta dom bo hemma. Hon tyckte att man som barn ska ställa upp för sina gamla föräldrar eftersom de har ställt upp och fostrat sina barn hela livet. För en gångs skull i dkisussionen om de olika länderna kändes det som att Sverige inte var så fantastiskt som det alltid verkar.
Jag vet inte vad jag tycker i frågan. Många har det förjävligt ensamt på sina boenden samtidigt så många boenden kan ge rätt vård till de sjuka. Här är man inte konstig om man lämnar sina föräldrar på hem, men där är det inte socialt accepterat att göra så mot sin mamma o pappa. I Sverige finns det inget utrymme för att ta hand om sina föräldrar, ingen plats i huset och ingen tid att ge dom. I Tanzania finns det utrymme för att ta hand om sina föräldrar, fast det finns ingen plats i huset eller tid att ge dom, men föräldrarna får bo kvar ändå.


Vad är rätt vad är fel? Att alltid söka efter social acceptans, kanske borde jag spela det där second life spelet.

Kommentarer
Postat av: cecilia

det är klart du ska komma till göteborg! tänk på allt roligt folk som finns här, tänk på våra kvällar, tänk på tårtbuffé :) Det finns gott om tid att gifta dig och skaffa barn.. valpen kanske det inte är lika gott om tid med men han trivs säkert också i götet!

Postat av: Birgitta

Man ska alltid våga ifrågasätta sina ideal, principer och fattade beslut ? men inte hela tiden! En-två gånger per år är lagom. Så dra till Göteborg, plugga, jobba i FS och ha kul. Gör sedan en ny "utvärdering" om några månader.
Gift dig för fan inte nu!!! Skaffa varken barn eller hund heller. Se bakåt för att komma ihåg goda stunder och låt framtiden komma till dig.
Kram BJ

2007-07-29 @ 23:44:14
Postat av: Viktoj

http://secondlife.com/whatis/

2007-07-30 @ 04:43:31
URL: http://www.crossfire.nu
Postat av: Anna-Carin

Hej Linda!
Tänk att du finns så nära nu och att vi inte träffats riktigt ännu. Jag är stolt och glad över att du ser mig som en positiv förebild. TACK! Jag lusläste dig blogg när du var i Tanzania men inte nu när du finns hemma. Det är fortfarande intressant att följa dina tankegångar så jag vet inte riktigt varför jag inte läser. Det kanske ha att göra med att jag inte tycker om att sitta vid datorn. Jag vill dock gärna ha mejlkontakt med dig när du är i Gbg.
Angående åldringarna så har du verkligen fått se ytterligheterna hur vi gör i olika kulturer. Jag tycker många gånger att det är helt absurt att vi bor så åtskilda (min pappa tex) Men inte kan jag tänka mig att ta hand om honom inte som min livssituation är nu. Samhället är inte uppbyggt så at vi ska ta hand om våra föräldrar. Vi satsar mer på våra barn.
När det gäller dina funderingar kring dig själv här så känner jag igen mig. Till min hjälp har jag den bok jag nämnde i ett tidigare inlägg. Läs den!
STOR KRAM

2007-07-30 @ 12:53:01
Postat av: Desirée

Du hinner! Gifta dig, få barn, vovve, villa och Volvo. Gör en plus- och minuslista över dina olika val. Så tar du den med flest plus. Blev det inte bra? Jamen välj nåt annat. Vad är det värsta som kan hända?
Du behöver inte veta vad du ska bli när du blir stor. Det brukar ge sig med tiden. ALLT ordnar sig. På ett eller annat sätt. Oftast på ett annat. Och det brukar bli bra ändå.
Ha inte så BRÅTTOM ; ) Känn inte panik över att du inte VET. För ingen vet. Egentligen. Vi bara låtsas.

2007-08-03 @ 21:34:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback