MusikKonservativ

Jag är inte konservativ. Det är inte den synen jag har på mig själv i alla fall. Men när det kommer till schlager då är det inte många förändringar jag kan acceptera. (Det lär finnas en anledning till att det förr hette schlagerfestivalen och nu heter melodifestivalen!) Den enda riktiga schlagerfestivalen var 1994 när Carola deltog med fångad av en stormvind. Nu finns det ju ingen gräns för vad som får vara med.

När jag var yngre tyckte jag att alla covers och nyverisioner (av vanlig pop) var bättre än orginalet. Pappa försökte förgäves övertyga mig om att orginalet var bättre, men icke. De nya verisionerna var mycket roligare, mer speedade. Idag vet jag bättre och det märks tydligt när Cascada gör en nya tolkning (eller snarare omtolkning) av Savage Gardens "Truly Madly Deeply" och jag tycker den nya verisionen är riktigt kass. Konservativ var ordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback