Fin kombination

Tentan gick bra, jag tror jag klarade det men man vet aldrig

Jag gillar inte utmaningar, jag stannar hellre med dem jag är trygg med än att träffa nya människor. Jag inbillar mig att jag är social och tycker om att träffa nya människor. Det är inte sant, det är bara så jag vill vara. Jag ska sluta försöka, jag ska sluta göra mig själv besviken och stanna med dem jag är trygg med. Varför utsätta sig för saker som är svårt? Varför vara något man inte är? Varför inte bara vara? All motivation är borta, finaste vännerna peppar men det spelar nog ingen roll vad folk säger. Jag ska nog bara inse att jag kommer fortsätta banga så det är nog bäst att inte försöka alls. Jag gick hem efter tentafesten igår, tänkte idiotiska tankar och smsade Rickie. Tur att han finns. Sara kommer förhoppningsvis bo i gbg några veckor i vår. Bästa människan i samma hus som mig, Kan det bli bättre? Jag vill inte gå upp ur sängen. Jag vill inte flytta på mig, men jag är hungrig. Min dator är dum i huvudet och jag hatar när saker kostar pengar. Jag hatar våran regering. Ren avsky. Jag hatar att jag bor i Sverige med 100% tilltro till staten och att man alltid tjänar på att vara ute i god tid, arbeta förebyggande, betala försäkringar och alltid vara trygg. 417 jävla kronor i månaden i mer än ett år och jag vet inte om jag kommer få tillbaka dom. VAFAN kan ingen informera? Jag längtar hem efter Agnetha, drömde om Sandra i natt och finaste hästarna. Jag har en sjukt snygg kille i min klass..och? Är onenightstand och alkoholkonsumtion destruktivt beteende? Får man ligga i en säng en hel dag? Ett tryck över bröstet. Kan man charma någon med sina bröst? Min blogg, jag skriver vad jag vill. Tur att jag rättfärdigar mig och det jag gör. Julkalendern är bra i år och jag har snygg-Måns Zelmerlöws låtar på hjärnan. Han och Agnes hånglades i MQ-reklmanen. Jag har den bästa klassen och vi bakade fina lussebullar igår. Jag jobbar på att få julstämmning här i min ensamhet i lilla rummet. Efter juni är det slut, då försvinner klassen och jag flyttar hem. Jag lever i framtiden men jobbar på att leva i nuet, jag tror så gott om mig själv. Jag är övertygad om tankens kraft, läser Hemligheten och ska se The Secret när jag är klar. En bibel som ska ta mig precis dit jag vill. Tror på boken men tror inte på mig själv. Fin kombination. Jag vet vad som saknas. Jag har en tro på att människor bara agerar när de är tillräckligt desperata. Precis som jag kommer laga min dator när det är tillräckligt viktigt. Min syster ska flytta till USA och Helena bor i Thailand. Vart är tryggheten? Sträva inte efter nya saker, stanna med det du har. Sjukt kräsen, inget duger. Bryr mig om vad andra tycker, vill passa in. Gå min egen väg och samtidigt inte sticka ut. Jag har omöjliga krav på mig själv. Alltid vara stark och aldrig låta någon annan se att jag inte alltid står helt ragryggad. Skriva ett desperat och mystiskt samtidigt som det är så uppenbart blogginlägg med syftet att...? Ingen av låtarna på min playlist duger och ikväll är det bonde söker fru.

Kommentarer
Postat av: Fridah

HA en jättefin dag :)

Postat av: stina lisa

nu ska jag också gå och skriva av mig sådär. fan vad skönt det kändes att läsa det, kändes som om du rensade ut lite skit.
Jag gillar dig och sen behöver det inte betyda någe mer. Miss miss.

2007-12-12 @ 15:42:07
URL: http://stinalisa.blogg.se
Postat av: helena i thailand

hej sis! Läste du min senaste krönika i tidningen? jag nämde nämligen min finaste systeryster som hade skickat så fina julklappar till mig.

2007-12-15 @ 12:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback