Parningsdans

I höst ska jag läsa Utveckling och Internationellt samarbete, jag hoppas denna kurs ska kännas som ett steg i rätt riktning, något som socialantropologin inte gjorde. Men så då när jag stod på dansgolvet (antagligen innan jag började känna mig tråkig) så insåg jag hur gärna jag skulle vilja göra en antropologisk studie om dans. Inte vilken dans som helst utan parningsdansen. Dans i olika kulturer runt om i världen och jämförelse med olika arter av djur med frågeställningen "Är all dans början till reproduktion?"
Intressant.

Kommentarer
Postat av: Anet

Ty parningsdansen är den bästa dansen. Det var också anledningen till att jag inte följde med på TC:P

2007-08-26 @ 16:38:32
Postat av: Anonym

SNÄLLA gör det! Det skulle vara hur kul som helst!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback