Familjen Engström

Som bekant har familjen varit här på semester. Det har varit några hektiska dagar där det riktiga afrikat har gjort sig påmint. Det känns som vi inte hunnit med något samtidigt som jag inser att listan på saker vi gjort är lång. Det är sex viljor i en ny kultur och känslorna är många. Men jag är jättenöjd med resan i sin helhet. Det var fantastiskt att få ha dom här och jag insåg först när dom åkt vilken trygghet dom ger mig. Jag har nästan inte haft någon hemlängtan under hela min vistelse här i Tanzania men känner att jag kanske kommer ta igen det framöver.

Jag har 10 veckor kvar i Östafrika, varav 6 i Dar. Det känns lång samtidigt som det känns kort.

image155
En glad familj

image157
Tim och Tove blev populära bland ungarna och jag förundras över hur barn som inte talar samma språk ändå leker så bra medan vuxna inte kan leka när språket och kulturen inte passar perfekt.

image156
Lisa på Kariakoo i vita skor med en badrumsskrapa i handen och gamla kokosnötter framför sig

Och även om min familj är knäpp, jobbig, dum i huvdet och jävligt frustrerande ibland så är den samtidigt helt fantastisk. Vi skrattar mycket tillsammans, jag har en enorm trygghet hos dom och jag vet att vi alla alltid gör det som vi tror är bäst för varandra. Jag älskar er.

Kommentarer
Postat av: karåll

vad är dealen med badrumsskrapan?

Postat av: Linda

haha, ingen deal mer än att mamma absolut tyckte vi behövde det till våran toa/dusch så hon köpte en åt mig :)

2007-04-17 @ 09:05:12
URL: http://www.indala.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback