Akuten

Idag har jag väntat 11 timmar på akuten för att träffa en läkare i tio minuter som troligen räddade mig från min smärta. På dom elva timmarna kom det in två sjuksystrar som frågade hur det var, utan att de kunde ge mig något som helst besked om när jag skulle få träffa läkaren. Det är 5 timmar i ensamhet, 1 minuts snack o 5 timmars ensamhet igen. Jag fick fixa allt själv, mat, täcke och kudde.

Jag hann läsa 50 sidor i min engelska kursbok vilket var det enda positiva med den här dagen och funderade på politik, som förtillfället snurrar ganska mycket i mitt huvud. Jag vet att jag inte är ensam om det i valtider. Det parti som lagt det största budgetförslaget till sjukvården kommer få min röst. Alltså inte privat sjukvård, det är dyrt som det är, nu är jag uppe i 660 kronor.  (så känns det iaf idag)

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Elva timmar!! Men du, vi har ju högkostnadsskyddet. 900:-, sen behöver du inte betala för mer läkarvård det året. Skitbra. Jag ska passa på att operera knäet medan jag gör det gratis.

2006-09-07 @ 16:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback