Vuxenpoäng

För många påtryckningar och jag pallar inte pressen: Här kommer ett nytt blogginlägg

I måndags skrev jag tenta på kursen "samhällen och kulturer I" som nog gick bra. Idag började delkurs två: "samhällen och kulturer II". Föreläsarna säger att föreläsningarna är betydligt mer fantasifulla än kursnamnen. Jag hoppas då det och efter dagens föreläsning finns det hopp.

Efter tentan träffade underbaraste Helena som hade rött läppstift och såg ut som en flygvärdinna. Jag bjöd på varmchoklad och jag fick ett konsekvenstänk av henne. Hon är så snäll. Helena är en sån som brukar snacka om vuxenpoäng fast varje gång hon samlar på sig några måste hon reducera med något riktigt barnsligt.

Jag tackar ja till te varje gång folk frågar och jag funderar seriöst på att önska mig te i julklapp. De som känner mig väl vet att jag blivit tvungen att lära mig dricka te när jag varit i Ryssland och att jag aldrig någonsin gillat varm choklad. Detta var min andra hela varm choklad mugg i mitt liv. Så nu har jag väl fått några vuxenpoäng, dock finns det några jag aldrig kommer skaffa, typ kaffedrickande.
Följade saker har jag som ger vuxenpoäng:
* Körkort
* Medlem i fack och a-kassa
* Internet bank och Internet ID

Jag kommer inte på fler just nu. Hjälp mig, vad är det man egentligen samlar vuxenpoäng på?

Julen, nåja december närmar sig och vi börjar redan planera glöggkvällar, sunes jul och astrid lindgrens julkvällar. Det är mys och jag bor i Göteborg så äntligen kan jag gå på lisebergs med de tusen ljusen.



Kommentarer
Postat av: Robert

Jag ska dra med dig ner i kaffedrickarnas förbannade träsk! Muhahahaha!

2006-11-09 @ 11:47:11
Postat av: karåll

det är skitbra att du är medlem i facket linda!

Postat av: karåll

nä alltså, jag tror inte du skulle gilla borat. se thank you for smoking istället, det är en smårolig film som jag tror passar dig! kram

2006-11-14 @ 20:20:42
URL: http://karakl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback