Tanken

Igår hade jag kontkat med vädergudarna. Det regnade när jag sa att det fick regna och det var uppehåll när jag var ute och gick vid olika tillfällen under dagen. Den som inte visste att jag har en mycket stark tro på tanken vet det nu. Jag är helt övertygad om att vår inställning och tro är avgörande i 90% av allt som inträffar. Och där min tro eller inställning inte funkade så överlämnar jag ansvaret för det som hänt till ödet. Det är ett enkelt sätt att leva och jag tycker det är bra. Jag tror att allt har en mening och att om man tror att allt det bästa händer så gör det det. Just nu läser jag (!) Mia Törnbloms självkänsla nu! Den har mycket bra övningar och hennes sätt att tänka stämmer ofta överens med mitt.

Hur ofta underskattar du din egen förmåga?
Jag var och red igår, det var roligt. Kanske klarar mig utan tärningsvärk den här veckan. Dock så fattar jag inte när jag ska inse att jag är jätteduktig. Varje gång jag ska förklara hur bra jag är på att rida så är jag sparsam med min utbildning. Varför? Man ska inte göra så, man ska tro på sigsjälv, inte skryta men inte hålla tillbaka när man tror på sigsjälv!


Jag har kommit på några strålande och klockrena julklappar. Det känns sköönt!

Kommentarer
Postat av: Lisasyster

Jag håller också på att läsa självkänsla nu! nu! Haha, så himla coolt!

2006-11-18 @ 23:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback