Studenten

Idag har varit en mycket underlig dag. Det började med att jag inte kunde sova på kvällen innan, det kändes som det dagen före dopparedan, men icke. Det som väntade var: Studenten.

Amanda var bäst och jag är så ooootroligt stolt över henne som sjöng för halva skolan. Fint lät det oxå :) Stora framsteg och jag bara log hela tiden. Jag satt i lärarrummet, medveten om att det bara är några timmar tills jag inte sitter där mer. Jag hade ont i magen, vemod och ren och skär glädje i en fin mix. När treerna skrattade och sjöng inne i klassrummet var jag tvungen att gå därifrån. Det var en av dom bästa dagarna i mitt liv, den för ett år sedan. Jag kan inte fatta att det gått ett år sen jag tog studenten. Den dagen när allt, precis allt är lycka.
Sen sprang dom ut och var finast i sina mössor, jag irrade runt och försökte hitta mina kompisar, men det gick inte :( Efter det var det dags för studentmiddag hos Viktor och hans släkt. Det var gott och sen körde jag in grabbarna grus till studentfesten.

Några timmar i lägenheten o allmän pepp för att gå ut, drog ned på stan och såg på lite band. Blev inspirerade av breakdansare, hur kan man vara så duktig? Varför vågar inte jag? Det blev ingen utgång men språlla, eldjonglörerna på torget var grymma. Dom spelade "Set the world on fire" med E-type, minnen är lätttillgängliga, Saras och min dans var i världsklass. Sedan kom det fram en tjej och bjöd oss till skejtkollo. Jag skulle så jättejättegärna vilja lära mig åka skajtboard, lika gärna som jag vill vara grymmast på att breaka. Men jag vågar inte.

Sitter nu hemma i lägenheten efter en stor portion mannagrynsgröt. Har dansat i hela köket, kände mig som Billy Elliot. Underbara låtar och inproviserade koregrafier. Mitt mål är att köra en seriös uppvisning på drogvägrarnas kulturfestvial om ett år. Bangar jag? Jag vet att jag kan, jag vet att det kan bli grymt om jag bara försöker. Bra låt har jag ju redan. Snygg kände jag mig oxå, men det var mest för min hatt. Emil, tack igen. :)

Lisa åker till grekland imorgon och min tväråbäckstid börjar imorgon. Soft. Jag tänkte idag att jag nog trots allt kommer sakna Ålidhem när jag flyttar till Götet. Jag trivs här.

Midsommarpeppen är störst.

Syskonen Wikzén

Syskonen Wikzén, Axel, Viktor och Hannes

Kommentarer
Postat av: Robert

Vi kan köra ett uppträdande ihop på DVK.. =P

Postat av: men

men herregud så Axel ser ut i håret!
det är ju hemskt!
klipp dig, pojk!

2006-06-29 @ 22:04:49
Postat av: maja

Tårtan var gooood =P

2006-07-17 @ 13:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback