Home sweet home

En hel vecka hemma i underbara Tväråbäck. Vilken vecka måste jag säga. Den blev bättre än vad jag kunnat vänta mig och jag hann hänga med nästan alla jag ville. Även om vissa träffar bara varade i 3 minuter. Fullspäckat schema och ovanligt svårt att diciplinera sig att plugga till tentan imorgon. Jag är inte peppad. Tentafrågorna ligger på nivån: "Är människan en skapelse av kulturen eller kulturen en skapelse av människan, diskutera i förhållande till Melöes text om renskötare och fiskare i norra Norge"

Under veckan hann jag träffa tre konsulenter på 15 min (alla av en slump), baka pepparkakor och få julstämmning (det finns inte någon sådan i mitt rum i gbg), fira min brors födelsedag, se på Tims match och Toves hopptävling, ha en filmkväll med Hellan och Lisa, så som det ska vara med svull, dramafilmer och tjejsnack. Jag hälsade på Samuels  nya soffa och handlade julklappar med sötaste Josefin, träffat Zion och Sandra, slapp undan vinterkräksjukan, haft underbara och givande snack med bästaste Viktor, ätit god tacomiddag med nästan alla sp02b:s brudar, varit på fest och druckit 2 dl kallt kaffe som motsvarighet till mina kompisars sprithävande i nån lek, drivit omkring på stan mitt i natten och känt mig som fjorton år, åkt bil och lyssnat på bra musik, hängt hemma med mamma o pappa, ringt Sara, sett på Julshowen OCH pluggat.

Det är två veckor kvar till julafton, 2 månader till jag fyller 21, 12 dagar kvar av mitt liv i Götet och 15.5 timmar tills jag ska skriva tenta. Wish me luck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback