Verklighetens Valborg

Mina valborgsmässoaftonsfiranden har tidigare år sällan inneburit speciellt mycket alkohol. Nån har tagit en bärs vid brasan i Tväråbäck, jag har jobbat på UNF-arrangemang men de flesta 30:e aprildagar minns jag inte ens vad jag gjort. Igår firade jag valborg med typ 100 000 andra människor i Uppsala. Eko-parken var proppad av människor och plastpåsar. Det såg förjävligt ut. Som Simon T klokt kommenterade. "Det 'underliga' är ju att folk inte direkt är för fulla för att ta hand om eländet, det här är ju mitt på eftermiddagen och det är inte särskilt dräggigt. Men om inte folk hade druckit hade det aldrig varit 'okej' att det såg ut såhär. Det handlar alltså inte om promillenivån utan om ologiska fördelar och förväntar, som alltid..."

Trevligt hade vi, jag, 14 grabbar och en tjej på ett överkast som vi hittade. Det blev slagsmål och en kille åkte i backen. 10 poliser fick ägna 30 min åt att reda ut det och kille som slog stack. Åh vad jag älskar när mina skattepengar går till att hantera folk som super för mycket.
Jag och tjejen gick på toa på en krog och en 60årig gubbe sa att hon var en gullunge. Hon gav honom onda ögat och efter att han mumlat att hon var en suris några gånger och vi försökt ignorera honom kallade han henne för surfitta. Jag blev så jävla förbannad så jag väne mig mot honom och skrek NU RÄCKER DET . Sen höll han käften. Tjejen och jag fortsatte snacka lite och hon var med all rätt irriterade och kallade honom gubbe. Då kommer det fram en annan tjej och sa att om vi inte ville bli raggade på för att vi är småtjejer så borde vi inte vara här. Vafan ska man inte få gå på toa utan att behöva få ett 60årigt drägg efter sig? Och en tjej försvarar honom, ofattbart för mig.
Jag hade roligt hela kvällen, lite segt att försöka få 14 pers att hänga ihop hela tiden men överlag väldigt trevligt. In på White club, fick en riktigt värdelös alkoholfri drink och dans i 2-3 timmar till en bra DJ. Älskar att dansa och älskar framförallt att dansa med Patrik.
Idag ska jag vara baknykter med skilda världar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback