Svårt att varva ned

Jag inser att det här är ett problem och jag vill helst inte säga det högt men jag gör det ändå.
När jag jobbar mycket, som jag ju gör i perioder, och är ledig nån dag mitt i allt, går delar av dagen åt till att lägga energi på att inte vilja jobba igen dagen efter. Alltså jag älskar mitt så kallade jobb eller uppdrag. UNF är det bästa jag vet och jag vill inte göra något annat men ibland är det lättare att bara jobba på, aldrig vara ledig än att vara ledig 24 timmar för att sen fortsätta köra. Jag hinner inte riktigt repa mig. Fullt normalt och självvalt, jag vet, och det är ett i-landsproblem och en varning om att det är lite för mycket inbokat. Men jag vill göra världen nykter och brinner för det här så då är hardwork en del av paketet.
Idag har jag varit helledig och ser inte fram emot att jobba imorgon men jag vet att när jag väl är igång igen så är det lugnt, då finns energin. Men i sommar så är det fyra veckors ledigt som gäller och minste tre av dem sammanhängande. Koppla ned på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback