Vad man får stå ut med som tjej

Oklart hur jagg ska kunna blogga om detta utan att göra mig själv till ett offer, men det är väl en del av problematiken så jag skippar att tänka på det nu.
Filip&Fredrik artikeln upprör folk. Vissa kallar det moral, för mig handlar det om att följa svensk lag och ta ansvar när man är en förebild. Kommentarsfälten på tidningarna online är inte kända för att vara sakliga eller hålla en hög nivå. Det gäller både DN, SvD, Aftonbladet och Expressen. Oftast orkar jag inte ens försöka debattera.
Gjorde ett undantag och bemötte några av de motargument som fördes fram. Och vad får jag tillbaka? En del intressanta vinklar, överlag helt orelevanta argument och en del sexistiska kommentarer. Varför ska jag behöva stå ut med detta? De kan gärna tracka ned på mina argument eller mitt perspektiv på samhället men skippa sexismen.
En snubbe hävde tex ur sig detta: "Tycker du kan ta ditt pick och pack, raka skrullan och vara arg någon annanstans." Kommentaren verkar vara borttagen nu, vilket ju är bra, men ändå. Jag hann läsa, andra hann läsa.

En annan snubbe sa: "Kära Linda. Jag älskar Filip & Fredrik. Dom är komiska och väldigt allmänbildande, Antagligen mer än du." Detta kan väl inte direkt härledas till att vara sexistiskt men ändå nedlåtandet. Inte okej.

Trött blir jag.
Vill ni läsa alla kommentarer kan ni göra det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback