Australien Wine Club får tillsynskrav från Konsumentverket

UNF gjorde före jul tre anmälningar till Konsumentverket. Australian Wine Club som ägs av Antipodes Premium Wines (APW) får pisk för att de inte följer marknadsföringslagen. De uppmanar till köp genom att:
- koppla känslor eller stämningar till alkoholdrycken
- erbjuda kombinationserbjudande och reor
- ge gratis frakt vid viss mängd köpt alkohol
Det är på tiden att APW blir luppade av konsumentverket. Mark Majzner, vd på AWP, tycker inte de gjort något fel och verkar inte ha som avsikt att ändra på sig. Jag hoppas de ställs inför domstol så vi får praxis på hur marknadsföringslagen ska tolkas för så länge de inte finns tillsyn och uppföljning av de lagar som finns så kommer AWP och alla andra oseriösa alkoholaktörer leka fritt på marknaden.
TT skrev en artikel på det som DN snappade upp. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback