Homosexualitet=tobak

Först ett möte i Tumba om hur UNF och deras stödgrupper kan samarbeta. Möjligheterna är oändliga. En sväng förbi SJ loungen och sen en presentation på 10 min om UNF, alkoholpolitik, Ett bra uteliv och vem som bär ansvaret för att skapa nyktra mötesplatser. Allt på engelska inför ett 40-tal personer som deltog på Forum för unga politiker från Nordvästra Ryssland och de Nordiska länderna. Under panelsamtalet hamnade vi i en diskussion om homosexualitet och tobak i relation huruvida det är diskrminerande eller orättvist mot tobaksbrukare att inte få röka var som helst. En snubbe sa "ska man inte få röka var som helst och jag inte ska ha rätt till den friheten så ska inte homosexuella få hångla öppet heller. Jag vill inte utsättas för det, det borde oxå förbjudas om rökning inte får ske var som helst". Har tre saker att säga om det.
1. Det är en mänsklig rättighet att få hångal med vem man vill så länge båda är med på det
2. Hångla är bra för hälsan, tobak är ett gift
3. Om det är så jobbigt att se, blunda då, jag kan tyvärr inte sluta andas, då kommer jag nämligen dö.
Mot Uppsala och bio med Patrik och sen fika på stan. Vi var helt själva på bion, väldigt wierd känsla men skönt att kunna snacka under bion, sitta som man vill osv. Nu nattåget mot Umeyo och framförallt Tväråbäck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback