Nya skor

Jag går in i en DinSko-butik. Hittar ett par skor jag gillar, frågar hur de håller mot väta.
Expedit 1: ja det är syntet så det rinner bara av.
Jag: hur är det med sömmarna
Expedit 1: där kan det sippra in lite eftersom de är limmat. Man kan lägga på vax som ett skyddande lager, då rinner vattnet bara av.
Jag går vidare, in i en annan DinSko-butik 200 meter längre ned på gatan. Fråga en annan expedit om vätan för samma sko
Expedit2: Nej, det är syntet, den klarar inte vatten alls
Jag: ok, kan man lägga på vax som gör att det håller bättre
Expedit 2: Nej, det hjälper inte alls, vaxet fäster inte ens.
Spännande att de kan svara så olika.
Jag köpte skon ändå, den var snygga, billiga och det var en nödsituation. Se min andra röda sko

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback