Jag är så kall o hård

Ingvar Oldsberg pratar om hjärt- och kärlsjukdomar. Om att vi måste besegra dom genom att ge pengar till forskning. Åh varför kan inte jag låta bli att tänka "Suck, sluta tjata om att ge pengar till sjukdomar i västvärlden, vi får skylla oss själva. Vi är själva orsaken till dessa sjukdomar. Satsa istället pengarna på sjukdomar som drabbar dom som inte ens har råd att köpa ett myggnät. "

Tredje världen perspektivet finns iaf, men den övriga humana förståelsen den har jag nog tappat bort.

Kommentarer
Postat av: Lisa

jag skickade ett mail igar! har du fatt det?

2008-01-28 @ 23:07:27
Postat av: vidar

Jag undrar en annan sak.

Kan inte någon med kompetens fördela dessa pengar mellan fonder istället. För vem är jag att veta om jag skall prioritera att ge pengar till afrika eller till hjärt lungfonden?

Jag betalar hellre mer i skatt så att någon myndighet kan fixa det åt mig, är jag korkad som tycker så?

/V

Postat av: Karin

Jag har haft samma tanke som vidar. Är det det som marknadsförs bäst, t.ex. rosa bandet, som ska få mest pengar eller det som har störst behov.

2008-01-29 @ 11:32:37
URL: http://tdg19.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback