Brighton II

Nu har jag kommit hem från ännu några underbara dagar i England. (bilder kommer senare)

Vi sov sista natten på flygplatsen men sa att det var "okej" eftersom det här är något man bara kan göra när man är ung. Resan började kaosartat när vi kom fram till London och hade hoppats på att vi skulle gå till våran anslutande buss, det var ju bara tre hållplatser om vi tagit tunnelbanan så vi tänkte att vi kunde gå, vi hade ju 45 minuter på oss. FEL FEL FEL. Efter 25 minuter gav vi upp och hittade tillslut en nedgång till tunnelbanan, tågen klaffade med en minut (vi var alltså tvugna att byta) och kom fram till vad vi trodde var busstationen 13.52 (bussen gick 14.00) men det visade att vi kommit till tågterminalen som inte var liten, vi sprang genom den, fällde människor, tappade väskan och kom tillslut fram till våran buss 13.59. YEY vi är bäst och det är det här jag älskar mest med att resa, att tillslut - efter att ha hatat allt vad resande heter - komma fram dit man ska och klara av att resa på egen hand!

Vi bodde hos den fortfarande konsvevativa tanten som kläckte ur sig årets mest rasistiska kommentar:
"Jag kan inte åka tunnebana i London, det är ju inte klokt, man förstår ju inte ett ord av vad  folk säger. Det är precis lika dant i Stockholm, är det inte tragiskt?"
Hon var mycket lycklig över den nya regeringen och tyckte även att den svenska median var riktigt usel som letade fram varenda fel på ministrarna. Jag bara skrattade innombords men log lite vagt och sa att det är synd att de inte kan fokusera på politiken.

Fredagskvällen tillbringades på en pub och avslutades på Event. Otroligt bra musik och stämmningen var på topp. Dancedancedance. Me like. På lördagen gick vi på stan och åt god chinamat och gick därefter till den svenska pubben Sweden made me där de bara spelar musik som är gjord av svenskar. På söndag var det traditionell fotboll och eftersnack på pubben, utflykt och tjejkväll med äkta tjejsnack på kvällen. Vi pratade om killar vi hånglat med och vi fick ett klockrent citat:
- Vad gjorde Lisa när hon gick i tvåan och trean på lågstadiet?
- Hon kanske var ett normalt barn som lekte.

Upp tidigt på måndagen och bussresa in till London. Jag har åkt traditionell dubbeldeckare och sett nästan allt man måste se: Hyde park, Buckingham Palace, London eye, Houses of Parliament, Bigben, Themesen, Covent Garden, National Gallery, Trafalgar squaer, Oxford street och Harrods.
Två frågor uppstod under denna dag:
Varför har Sverige så fruktansvärt ful arkitektur?
Varför blir jag äcklad av överklassen som är dom enda som har möjlighet att handla på Harrods?

En fråga (och tusen underfrågor) uppstod under hela min resa:
Hur kan engelsmän dricka så mycket öl?


Vi har hunnit planera göra möjliga och omöjliga resor som vi ska göra tillsammans framöver, jag och de bästa: Sara och Lisa! ME LOVE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback