Behov

Jag har gjort en insats för koperationen och inventerat på coopforum, tjänat ett presentkort på 500 kronor och fått träningsvärk i fingrarna för jag har räknat kanske 1000 vykort.

Idag har jag och Elin shoppat. vi är väldigt bra shoppingkamrater. Jag handlade för 2000 kronor. Är det jag som är en fattig student? Är det därför Elin är en bra shoppingkamrat?

När man säger att man inte behöver kläder, då syftar man väl på ett fysiskt behov. Att man har tillräckligt många par jeans för att inte behöva tvätta varje dag. Kan man ha ett psykiskt behov av kläder? Ett vanligt shoppingsug tänker jag på då. Är det okej att köpa kläder fast man inte behöver det fysiskt? Jag tycker hela vårat samhälle är så. Det är okej att vara hemma om man är fysiskt sjuk men inte om man är psykiskt sjuk, alltså mår dåligt i hjärna och hjärta. Jag är också så, jag tillåter bara mina fysiska behov och ignorerar ofta mina psykiska behov. Det är dumt. Tur att jag har några folk i mitt liv som hjälper mig att ta hand om mina psykiska behov.

Tack.



Kommentarer
Postat av: cecilia

jaa det kan vi! och skratta åt de dåliga.. jag tittade på lasse i reklamen.. men jag kunde inte koncentrera mig på vad han sa pga allt puder.. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback