Mammorna och minimodeller

TV3 kör en ny serie Mammor och minimodeller och svt körde ämnet på Debatt. Tänker inte ha nåt djupt resonemang om detta. Jag tror på relationsexperterna och barnpsykologerna, för mycket fokus på utseende i ung ålder försvårar möjligheterna att bygga en god och hög självkänsla vilket är helt avgörande för hur lycklig du kommer vara. (Det sista är min uppfattning om självkänsla)
Vill egentligen inte fördömma för TV ger aldrig en ärlig bild. Men spontant tycker jag att det är förkastligt och jag skulle aldrig kunna kolla på ett sånt program, jag mår bara dåligt. Ett viktigt perspektiv är hur barnen objektifieras och inte får vara en egen person. Jag har generellt svårt för all TV där barn är med för vuxnas skull som i ex, Ensam mamma söker. Wild kids är en helt annan sak, har svårt att tro att så många föräldrar pushat sina barn till det.
Det finns för många föräldrar som inte bryr sig om sina barn, vilket får förödande konsekvenser. I andra änden finns det dom som "bryr sig" för mycket. Ärligt talat vet jag inte vad som är värst men troligtvis de som inte bryr sig alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback